Notícies
Exercicis per combatre les males postures a la feina

La gimnàstica laboral és important per prevenir dolors d’esquena.

És molt habitual patir dolors lleus d’esquena, torticolis i molèsties a les cames si ens trobem molt temps asseguts a l’oficina davant de l’ordinador. Estar massa temps en la mateixa postura abusa de determinades zones musculars i deixa altres inactives. Per això hi ha unes parts que pateixen més que altres.

Des PH-Quirogel volem donar-vos unes recomanacions per prevenir aquest tipus de molèsties perquè no us passin factura després de la jornada laboral.

El primer i més important és aixecar-dela cadira com a mínim cada tres hores i moure una mica les cames i les articulacions.

Mentre estem asseguts a la cadira podem practicar aquests senzills exercicis durant 5 minuts abans i després de la feina.

Exercici 1: Esquena
Per fer aquest exercici és necessari estar assegut en una cadira amb les cames en angle de noranta graus i l’esquena recta. Estén els braços cap amunt enllaçant els palmells de les mans per estirar completament l’esquena. Després, inclina’t per un costat i després per l’altre com mostra el dibuix. Descansa dos minuts i torna a repetir el moviment. Finalment, estira els braços per endavant i mantingues aquesta postura uns segons. Relaxa i torna a començar.
ejercicio-espalda

Exercici 2: Coll
Assegut en una cadira, deixa caure el cap cap endavant, després cap a la dreta, després cap enrere i després a l’esquerra. Es tracta de fer un moviment circular amb el cap de forma molt suau. Descansa i torna a realitzar-se cap al costat contrari. Després, amb l’ajuda de la mà dreta porta el cap al costat dret i aguanta així uns segons i amb el braç contrari porta el cap a l’esquerra i roman així uns segons. Ara amb l’ajuda de les dues mans porta la barbeta cap al pit i mantingues aquesta postura uns segons. Torna al centre i realitza el mateix exercici cap enrere.
ejercicio-cuello

Exercici 3: Braços
Assegut en una cadira dibuixa cercles amb els braços. Repeteix diverses vegades, primer cap endavant i després cap enrere. Comença primer amb un braç, després amb l’altre i finalment amb els dos. Ara amb els braços enlaire comença a fer cercles sobre si mateix primer cap a l’esquerra i després a la dreta. Baixa els braços, descansa i repeteix aquest exercici un parell de vegades.
ejercicio-brazos

Exercici 4: Cames
Seu en una cadira amb els dos peus a terra. Aixeca i estira la cama dreta el més que puguis en l’aire. Baixa la cama i descansa. Repeteix el mateix amb l’esquerra. Realitza aquest exercici 5 o 6 vegades amb cada cama. Després, estén completament la cama dreta en l’aire i realitza cercles sobre si mateixa durant uns segons. Bájala a terra i fes el mateix amb l’altra cama. Estigues uns segons i baixa la cama a terra. Torna a repetir l’exercici diverses vegades.
ejercicio-piernas


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Issislen Laboratori